Wednesday, January 14, 2009

Teman-teman remaja ku

Setelah aku berpindah dari Sarawak, aku mempunyai beberapa teman baru di Semenanjung. Sebelum itu, aku ingin menyebut mengenai teman kecil ku, adib. Dia adalah teman aku bermain sepeda/basikal sewaktu umurku 7/8 thn. Apa khabar ya adib sekarang? Kami tinggal berdekatan dulu, di quaters SMK Three Rivers, Mukah. Oh ya, selain itu aku punya teman namanya Farah. Dia pintar dan cantik. Terakhir berjumpa dengannya sewaktu umurku 14 tahun, dia pindah ke Johor. Sekarang pasti dia makin cantik. Constance, dia teman sekolah ku di Dato Awg Udin, sering berkirim berita ketika aku sudah berpindah sekolah. Namun, sekrang aku tidak tahu beritanya apa. Dia sekampu ng dengan kampung ibuku. Nanti pengen aku cari tahu ceritanya kalau aku pulang ke kampung mak. Sylvia, teman sekelas ku di Meradong. Kurus orang nya. Antara orang yang mengirim berita dan surat untukku sewaktu aku sudah berpindah ke Semenanjung. Tidak tahu berita dia apa sekarang. Nama berita nuan syl?

Teman Remajaku:

1)SMK Seri Serdang, Selangor

Disini aku kenal pada orang bernama Hanisah. Dia teman ku yang tinggal tidak jauh dari rumah sewa mak. Dia juga teman sekelas ku. Jadi, kami sering ke sekolah bersama-sama, naik bas. Dia orang nya lincah. Dia punya 2 teman dekat, Aliana dan Aisyah. Jadi, aku juga berteman dengan mereka, mereka teman sekelasku. Tetapi, aku lebih dekat dengan seorang teman yang bernama Anita. Dia seorang India Muslim. Kami naik bas ke sekolah bersama, bas Raja. Hehe. Tetapi aku sudah lama tidak tahu keberadaan dan berita Anita. Rindu dengan Anita.

2)SMP Sri Aman

Di sekolah ini, aku punya teman bernama Nimi. Dia antara teman dekat ku. Namun, aku tidak berkongsi banyak cerita dengan nimi. Tetapi aku rindu laksa Sri Aman. Hehe. Aku masih mencari teman sekelas ku bernama Ungku Alia. Tidak tahu dia dimana sekarang. Mungkin juga dia lupa dengan saya. Saya juga punya teman, namanya Nariz. Dia pernah pergi ke konsert bersama saya dan adik di PWTC. Tetapi, Nriz seorang gadis yang ada 'penjaga' nya. Tidak lama kami di konsert itu kerna dia takut, katanya dia nampak setan bergayut di mana-mana. Kau masih ingat tak itu nariz? Apa kbr kau sekarang? My sis pernah terserempak dengan dia di LCCT baru-baru ini. Tetapi tidak banyak cerita.

_______________________________________________________

Mereka adalah teman remaja ku. Yang banyak melalui hidup saat di mana aku mendapat banyak ujian dari Allah. Biarpun mereka tidak banyak tahu tentang hidup aku, tetapi di hidup ujian ku itu, ada mereka. Terima kasih teman, mengisi hidup remaja ku.

Aku berdoa semoga kalian sentiasa di jalan Allah. Amin.

1 comment:

Muna Zaidi said...

hi. i know ungku alia. you can contact her if u want. this is her email u_alia@hotmail.com