Wednesday, January 14, 2009

Kepada teman-teman

Hey, its been long time i didn't update my blog. Saat ini terasa ingin menyampaikan sesuatu buat teman-teman ku yang aku sayangi. Teman yang punya kesan dihati saya, dekat atau jauh.

Teman waktu kecil:

Terus terang, aku tidak punya banyak teman. Mungkin kerana saya sering berpindah tempat tinggal dan sekolah, menjadikan aku tidak punya teman yang dekat dengan ku. Apa pun, aku ingat beberapa teman yang berkesan di hati aku.

1) Teman ku di SRB St. Patrick, Mukah

Semasa kita sama-sama menimba ilmu di sekolah ini dulu, waktu itu kita berumur 7 dan 8 tahun. Aku tidak begitu ingat teman mana yang dekat dengan ku. Namun, aku ingat teman ku yang bernama Khatijah Pairan. Kami tidak dekat tetapi aku sering terkagum-kagum dengan ceritanya mengenai carpet di rumah nya dan aircond. Hehe. Dasar anak kecil ya? Aku tidak banyak kenangan dengan teman di sekolah ini. Tetapi aku masih ingat aku punya seorang guru yang sangat cute dan baik hati, namanya Cikgu Miss. Yang paling saya ingat, saya sering mengenakan sepatu guru itu setiap kali dia di kelas (di kelas, kami buka sepatu). Dan saya mengambil kesempatan untuk mencoba sepatunya yang tinggi dan lucu. Heheh. Saya ingat, warna nya hitam berkilat. Apa khabar ya sekarang Cikgu Miss?

2) Teman-teman ku di SRK Dato' Awg Udin

Di sini aku lebih byk memahat nama teman dihati. Aku masih ingat, setiap petang aku akan bermain basikal dengan teman-teman ku Ridwan, Amy keliling kampung. Aku juga punya teman yang bernama Ernie. Rambutnya panjang, dan kami sering pergi mengaji bersama. Aku punya tetangga, Ros, Yan dan Kak Len. Kami sering bermain sembunyi-sembunyi di ladang kelapa mereka. Hehe. Aku juga punya teman, namanya Hanesa. I always envy of what she have.. I mean, she have a very nice pencil box, hairband and etc. Hihi. She's a clever gal, and one of my competative in the class. But, we are fine. We didn't fight. Hehe. Hmmmm...Waktu kecil aku punya vision menjadi ahli perniagaan. Aku membuat handbag dan punya teman seperniagaan, teman sekelas merangkap teman dibelakang rumah, Rashid namanya. Hihi. I'm not sure whether he remember he was my business partner.

3) Teman ku di SRK Nanga Strass, Bintangor

Di sini aku punya teman dekat, namanya Ainul Amla. Aku paling ingat satu pada dia iaitu, telapak tangannya sering basah/berpeluh. Hehe. Seorang yang rajin dan pandai. Tinggi. Suka dengan tetangga saya. Hehe. Ya tak long? Sekarang, yang saya dengar, dia seorang guru. Dia seorang teman yang baik hati. Saya rindu saat berteman dengannya dulu.

4) Teman ku di tempat tinggal (maktab perguruan rajang)

Aku punya teman, namanya itah. Cantik. Sharifah. Kami sering tidur bersama di stor kami. Pernah kami set up stor itu menjadi mahkamah, mau bicarakan teman yang kami musuhi. Hihihi..Dasar anak kecil. Kami punya agenda permainan yang berbagai. Itah punya rollerblade. Kami sering pinjam rollerblade itah. Kami juga sering mandi swimming pool bersama dan bermain baseball.

5) Teman ku di SMK Meradong, Bintangor

Disini aku mengenali teman dekatku, Dayang Hayanti. Dia teman sekolah ku dan kami juga sering mengaji bersama. Dia orang nya tinggi dan rajin serta pandai. One of my competative too in the class. Hehe. Kami duduk bersebelahan di dalam kelas. Kemana-mana sering bersama dan berkongsi banyak rahsia bersama, dia suka siapa, aku suka siapa. Hehe. Mena sik yanti? Selain itu, aku juga punya teman bernama Faizah. Dia putih dan pintar berbahasa cina. Peramah orangnya. Apa khabar ya dia sekarang? Aku juga punya teman namanya Rafidah dan Khatijah (menakah nama sidak tok? yang aku ingat sidak org melanau rajang kah paloh ..lupak). Mereka ini pendiam tetapi baik. Aku ingat seorang lelaki kecil, namanya Pangie. Pintar. Kecil2 cili padi. Sering ranking pertama di kelas. Dengar cerita dia seorang doktor sekarang. Ada teman kelasku, namanya Lau Hin Deng (kalau sik salahlah namanya) sering mengejekku itik. Huhu. But i miss my moment di kelas itu. Mereka semua sangat baik padaku. Waktu aku mau pindah, guruku, Miss Tang Lily memberikan buah tangan dari mereka sekelas. Pengetua juga berjumpa dengan ku. Hehe. I miss that school

___________________________________________________________

Ini beberapa teman aku semasa aku di Sarawak. Setelah umurku 14 tahun, aku berpindah ke Semenanjung Malaysia, dengan hati yang berat. Teman-teman ku ini banyak memberi kenangan indah dan tidak satupun yang pahit dalam hidup 14tahun ku itu.

Kepada kalian, i miss our childhood moments where we don't have many commitments. Where we share joys and loves. I pray, every each of my friends, even i didn't mentioned your name here, will always get what u r prayed for. Semoga anda semua dilindungi Allah. Amin.

(i'll mentioned more of my frens in the next blog - Adib, Constance, Sylvia)

2 comments:

Emma Manson said...

huhu...ema sekda pun nyebut kawan2 nok lamak2. tapi semua ya benar2 masih baru untuk kita kan jah. kedak kita tok baruk jak pindah ke tanah malaya tok. ayah penah madah last week kali, sik ingat juak, nya masih ingat benar2 yang nya ngantar kita gi skolah di nanga stras, ngantar kita ke skolah sri aman... ema tahan lalu air mata ema.

dayg said...

thx for still remembering me.. wah.. terharunya.. ceney tok? btw, dah da baby ka? miss ya..