Thursday, December 11, 2008

$$$ - IBU

Uang. Wang. Money. $$$$
Ini yang boleh menghancurkan kehidupan kita jika ini menjadi obsesi kita. Ternyata hubungan cinta di antara Indah dan Roy (bukan nama sebenar) kali ini yang telah diekspos di Episod Orang Ketiga menjadi berantakan hanya gara-gara uang.
Indah merupakan seorang gadis yang cantik, putih mulus. Tetapi ternyata dia mencari uang dengan melayani lelaki-lelaki kehausan di luar sana. Setelah diketahui oleh Rpy, Roy memutuskan hubungan mereka, dan Indah hanya menangis dengan usaha untuk mengexplain kenapa dia bekerja begitu. Katanya dia miskin dan harus begini. Tetapi bukan ini caranya!!!
Itulah jatuhnya maruah seorang perempuan apabila uang menjadi Raja dihatinya.
__________________________________________________________________
IBU
Seorang anak dihantar ke Panti Asuhan oleh seorang ibu dan dijaga oleh seorang lelaki, Pak Rahman. Sejak bayi, sehingga umurnya 10 tahun dia di asuh oleh Pak Rahman.
Sekarang,anak itu sudah dewasa dan ingin mencari Pak Rahman untuk mengucapkan terima kasih nya kerna telah mengasuhnya. Tetapi, setelah dicari, ternyata Pak Rahman telah meninggal dunia. Anak itu hanya bisa ketemu istrinya Pak Rahman. Dengan isak tangis, istri Pak Rahman. Tanpa sadar, istri pak Rahman menceritakan bahwa ada ibu-ibu yang telah menghantar anak itu ke Panti Asuhan. Ini bermakna, dia masih mempunyai ibu!
Dengan alamat yang diberi, anak itu mencari ibunya. Melalui teman ibunya, dia berjaya mencari ibunya, Ibu Sari. Dengan airmata yang bergelinangan, anak itu menangis apabila bertemu ibunya, dan menyatakan bahawa dia anaknya ibu Sari. Ibu Sari kaget dan pengsan. Namun, setelah sadar dari pengsan, dia menangis dan memeluk anak itu.
Bagaiman lamanya perpisahan seorang anak dan ibu itu, tetap saja perasaan sayang dan rindu itu bertapak di hati masing-masing.
Saya menangis menonton acara ini.

1 comment:

Emma Manson said...

Ijah rindu dengan mak nak... hehehe.. ema dengan mak sitok. yeay